maanantai 23. toukokuuta 2016

Mainoksen tarina

Instagramia, Facebookkia ja muita kanavia tulee aina selailtua myös markkinointia silmällä pitäen, jos sieltä löytyisi inspiroivia juttuja tai vinkkejä, joita voisi hyödyntää. Eniten kiinnostavia juttuja on löytynyt ehkä LinkedInin kautta, mutta välillä myös muualta. Oon muistaakseni ennenkin jakanut täällä mun mielestä hyviä mainoksia, ja sanonut että sellaiset, joissa on jokin tarina on parhaimpia. Ja tosiaan, jos mainokseen on rakennettu ihan oma maailmansa ja tarinansa, tykkään niistä paljon. Parhaimpia, joita muistan edelleen on Nicole Kidmanin Chanel No 5. mainos sekä Extra Gumin mainos. Tässä illalla juuri törmäsin facebookissa hauskaan Twix-mainokseen, ei nyt välttämättä erityisesti antanut ideoita tai ole suoraan verrattavissa noihin kahteen edelliseen, mutta oli kivaa katsottavaa kuitenkin!

Laitan noista kaikista kahdesta ekasta (Twix ei löydy) Youtube-linkit tähän, niin pääsette helposti katsomaan, jos haluatte. On kyllä niin ihmeellistä, miten voikin keksiä noin erilaisia juttuja! Ja on aina niin hauskaa, kun törmää johonkin tosi kekseliääseen mainokseen tai kampanjaan. Välillä tuntuu, että omat aivot on jumissa samojen kaavojen parissa (huolestuttavaa, entäs sitten 10 v kuluttua??). Oon myös huomannut, että jos on monena päivänä kiire tai tekee samoja juttuja esimerkiksi jonkin deadlinen saavuttamiseksi tai projektin päättääkseen, aivot menevät tietynlaiseen automodeen ja mitään luovaa tai inpiroivaa on vaikea keksiä. Kaikista luovin olo yleensä on, jos saa viettää aikaa rauhassa itsekseen tai jossakin uudessa kaupungissa/ympäristössä tai luonnossa vaikkapa kesämökillä. Myös uusien ihmisten kanssa puhuminen antaa paljon uusia ideoita.





Nyt ajattelin viettää loppuillan chillisti kirjan parissa. Viikonlopun riekkuminen vei kaikki voimat!! Niin että tän päivän työpäivä oli aika taistelua.. Muistin taas, miksi halusin aina pitää maanantait mahdollisimman vapaana koulusta ja töistä heheh! ;)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti